Behandelingen van de heup

Alle heupproblemen kunnen binnen de Heuppraktijk behandeld worden

We starten met het stellen van een diagnose tijdens de consultatie. Prof. Dr. Corten luistert naar uw verhaal en onderzoekt uw probleem. Aanvullend kan hiervoor eventueel verdere medische beeldvorming vereist zijn onder de vorm van röntgenfoto's, CT-scan, NMR-scan of echografie.

Als we inderdaad problemen vaststellen met het heupgewricht zullen we in eerste instantie bekijken hoe we uw leven via een conservatieve behandeling aangenamer kunnen maken.

Alvorens er besloten wordt om te opereren zal Dr. Corten altijd eerst beoordelen of het voorschrijven van medicatie en/of kinesitherapie geïndiceerd is om uw klachten te verminderen/verhelpen.  Soms kan  een chirurgische interventie op deze manier  worden voorkomen of worden uitgesteld.

Onder bepaalde voorwaarden kan ook een corticoïde infiltratie toegediend worden om de pijn in het heupgewricht te verlichten. Er worden dan pijnstillers en ontstekingsremmers (corticoïden) rechtstreeks in het gewricht ingebracht.

Als de conservatieve behandelingen van de heupklachten niet volstaan en uw levenscomfort te sterk wordt verstoord, kan een operatie aan de heup overwogen worden.

Dokter Corten kan de patiënt door de opgedane kennis en expertise een adequate oplossing voor elk probleem aanbieden. Het medisch team van de Heuppraktijk zal u ook begeleiden doorheen het ganse traject: van de eerste consultatie tot de postoperatieve opvolging. Deze gepersonaliseerde aanpak is cruciaal om uw welbehagen en herstel maximaal te bevorderen.