Pijn aan de heup

Pijn aan de heup hoeft geen beslag te leggen op uw leven.

Artrose en reumatoïde artritis zijn in vele gevallen de oorzaak van deze klachten. In eerste instantie kunnen deze klachten, meestal met succes, conservatief behandeld worden. Het komt erop neer dat een operatie zo lang mogelijk wordt uitgesteld. Uw huisarts kan u hierin helpen. Medicatie in de vorm van ontstekingsremmers of speciale oefeningen voorgeschreven door een kinesist zorgen ervoor dat de patiënt relatief pijnloos verder kan. Ook een corticoïde infiltratie behoort tot de mogelijkheden. Na verloop van tijd bestaat de kans dat al deze conservatieve middelen niet meer het verhoopte effect hebben. In dat geval kan de patiënt in aanmerking komen voor het plaatsen van een heupprothese.

Het is nooit prettig een operatie te moeten ondergaan, maar we kunnen u geruststellen: tegenwoordig legt de nieuwe operatietechniek heel wat minder beslag op het leven van een patiënt. Dankzij de spiersparende techniek die Dr. Corten verder op punt heeft gesteld, zal het herstel immers veel vlotter verlopen. Bovendien laat de operatie slechts een klein litteken na. De operatie stelt in 60% van de gevallen de patiënt in staat om te vergeten dat hij of zij met een heupprothese rondloopt.

Maak een afspraak met uw huisarts om uit te zoeken hoe uw heupklachten het best kunnen aangepakt worden. Uw huisarts zal u onderzoeken, informeren en begeleiden in uw zoektocht naar een oplossing.