WERELDWIJD AL MEER DAN 20 JAAR DE STANDAARD

DE CORAIL-PINNACLE HEUPPROTHESE

De Corail-Pinnacle heupprotheseDe heupprothese bestaat uit 4 grote componenten. Een titanium steel (Corail) en titanium kom (Pinnacle) worden respectievelijk in het bovenbeen en bekken bot aangebracht. Beide componenten worden reeds tientallen jaren gemaakt en verdeeld door de firma DepuySynthes, dochteronderneming van Johnson & Johnson.

Deze componenten groeien vast in het bot en zijn over een periode van 8-12 weken grotendeels geïncorporeerd in het lichaam. Indien de componenten na een jaar een perfect ingroei in het bot vertonen, weten we dat de prothese bij 95% van de patiënten na een periode van 15 tot 20 jaar nog perfect functioneert.

Op de steel wordt een keramische bol aangebracht die articuleert met een polyethyleen of een keramische liner (i.e. dit is een kommetje die aangebracht wordt in de Titanium kom). Slijtage van een prothese gaat voornamelijk plaatsvinden ter hoogte van deze liner. Factoren zoals leeftijd en gewicht hebben hier vanzelfsprekend een invloed op.

Prof. Dr. Corten heeft deze prothese geselecteerd voor zijn patiënten op basis van literatuurgegevens en gegevens van de nationale implantaatregisters. Na 10-30 jaar follow-up komt deze prothese eruit als één van de protheses met de beste resultaten. Prof. Dr. Corten heeft ondertussen duizenden van deze Corail Pinnacle implantaten geplaatst.

ESY-CONCEPT

Standaardisatie vermindert de kans op complicaties

De standaardisatie van elke stap van de procedure en het gebruik van de speciaal ontwikkelde instrumenten, vermindert het risico op complicaties en spierschade.

ANESTHESIE

Kleiner verdovingsrisico en herstelbevorderend

Deze hoogwaardige loco-regionale anesthesie die samen met onze collega’s op de anesthesieafdeling is ontwikkeld, in combinatie met de EDA-procedure, zorgt voor een maximale pijnverlichting met een minimaal verdovingsrisico en een snel herstel.

GRIPPER

De weefselschade is minimaal tijdens de EDA-operatie

Deze uitvinding van Prof. Dr. Corten geeft de chirurg een perfect zicht op de operatiezone, minder stress tijdens de operatie en geen weefselschade voor de patiënt. De kans op complicaties vermindert hierdoor aanzienlijk.

Als een oefenprogramma niet het gewenste resultaat oplevert, bespreken we samen met u en het team welke operatieve oplossingen in beeld komen. Een operatie is minder ingrijpend en veiliger dan ooit.

Scroll naar boven