VERLAAT HET ZIEKENHUIS BINNEN DE 24 UUR DANKZIJ ONZE UNIEKE AANPAK

ONE-NIGHT EDA HIP

One-night EDA HipDe multi-disciplinaire aanpak van het team zorgt ervoor dat u veilig en zeer goed voorbereid binnen de 24 uur het ziekenhuis kan verlaten na uw EDA totale heupprothese. Elk teamlid speelt hierin een cruciale rol.

De Hip Coach zal uw gids zijn voor en na uw spiersparende operatie. Op de pre-operatieve raadpleging leert u de Hip Coach kennen. Hij staat steeds klaar om u verder te helpen om u zo goed mogelijk voor te bereiden op uw operatie. Tevens neemt hij contact met u op van zodra u thuis bent na de operatie. Indien u zich ongerust zou voelen, kan u altijd contact opnemen met hem. Hij staat immers in nauw contact met uw chirurg en kan dus alles gemakkelijk communiceren.

Om u optimaal voor te bereiden en op te volgen na de operatie, krijgt u ook onze innovatieve SmartHip applicatie mee. Deze applicatie zal u online voorbereiden en tevens uw communicatiemiddel zijn. Ons team staat zo 24/7 ter beschikking om u maximaal en veilig op te volgen.

Op de controleraadplegingen ziet u de Hip Coach terug. Hij geeft u verder advies voor een optimaal herstel, zodat u uw fysieke activiteiten en sporten terug kan oppikken na de operatie. Indien blijkt dat u toch best kinesitherapie volgt, kan de Hip Coach advies geven omtrent welke oefentherapie u het best bij uw eigen kinesist kan doen. Zo ontstaat er een optimale communicatie tussen uw kinesist en het team van de Heuppraktijk.

Deze aanpak is uniek in België en zorgt ervoor dat u, uw naasten en uw plaatselijke zorgverstrekkers goed voorbereid zijn op uw nieuwe leven na uw EDA heupprothese operatie. Professor Corten en zijn team voeren met de hoogste standard of care deze operaties ook uit op andere locaties.

MONITORING

De EDA-operatie leidt tot veel minder complicaties

De opvolgingscijfers leren ons dat het risico op complicaties met de EDA Hip sterk teruggedrongen wordt in vergelijking met heupprothese-operaties waarbij de heup nog niet volgens de techniek van Prof. Dr. Corten werd geopereerd.

De door Prof. Dr. Corten ontwikkelde operatie leidt tot minder complicaties en een kortere revalidatie. 80% van onze patiënten spreken na 6 tot 9 maanden van een ‘forgotten hip’.

SMARTHIP

Dankzij onze aanpak verlaat u het hospitaal binnen de 24 uur

Onze multidisciplinaire aanpak zorgt ervoor dat u optimaal bent voorbereid waardoor u het ziekenhuis na een EDA Hip al na 24 uur kan verlaten. Onze Smarthip-applicatie begeleidt u verder thuis met 24/7 mogelijkheid tot contact met het team.

ESYSUIT

De EsySuit vermindert de kans op infecties aanzienlijk

De EsySuit, ontwikkeld door Prof. Dr. Corten, is een vernuftig steriel pak dat in één vlotte beweging aangedaan wordt. Hierdoor loopt de patiënt minder risico op contaminatie in de operatieplaats in tegenstelling tot de normale afdekkingsprocedure.

Scroll naar top