ONZE OPLOSSINGEN HEBBEN TOT DOEL DE LEVENSKWALITEIT VAN DE PATIËNT TE MAXIMALISEREN

EEN LEVEN ZONDER PIJN

Prof. Dr. Corten en zijn team hebben de voorbije jaren een enorme kennis en expertise opgedaan in het behandelen van heupproblemen. De Heuppraktijk biedt een volledig scala aan oplossingen aan om de patiënt zijn levenskwaliteit terug te bezorgen.

Als we bij de eerste consultatie problemen vaststellen met het heupgewricht zal de Hip Coach starten met het opstellen van een gepersonaliseerd kinesitherapeutisch programma. In vele gevallen krijgen we hiermee het probleem onder controle en kan een chirurgische interventie op deze manier worden voorkomen of uitgesteld.

Onder bepaalde voorwaarden kan ook een corticoïde infiltratie toegediend worden om de pijn in het heupgewricht te verlichten. Er worden dan pijnstillers en ontstekingsremmers (corticoïden) rechtstreeks in het gewricht ingebracht.

Als de conservatieve behandelingen en/of infiltratie niet volstaan en uw levenscomfort te sterk wordt verstoord, komt een heupoperatie in beeld. Prof. Dr. Corten heeft gedurende de voorbije jaren de operatie waarbij een heupprothese wordt geplaatst, verder verfijnd. Door het ontwikkelen van speciale instrumenten voor het OK, het standaardiseren van de procedure en het verder op punt stellen van de spiersparende techniek is deze ingreep veel veiliger geworden. De revalidatie zal hierdoor sneller en met een kleinere kans op complicaties verlopen met zelfs uitzicht op sporthervatting binnen het jaar onder begeleiding van de Hip Coach.

Daarnaast is Prof. Dr. Corten verbonden aan de Hip Unit van ZOL, Genk. Binnen deze dienst kunnen alle mogelijke heup-gerelateerde ingrepen gebeuren. Ook als uw heupprobleem buiten het normale behandelkader valt, heeft het chirurgische team bij de Hip Unit in principe hiervoor altijd een oplossing.

Het complementaire team van de Heuppraktijk zal de patiënt begeleiden doorheen het ganse traject: van de eerste consultatie tot en met de eventuele sporthervatting. Deze gepersonaliseerde aanpak is cruciaal om uw welbehagen te verzekeren en uw herstel maximaal te bevorderen.

MONITORING

De EDA-operatie leidt tot veel minder complicaties

De opvolgingscijfers leren ons dat het risico op complicaties met de EDA Hip sterk teruggedrongen wordt in vergelijking met heupprothese-operaties waarbij de heup nog niet volgens de techniek van Prof. Dr. Corten werd geopereerd.

ANESTHESIE

Kleiner verdovingsrisico en herstelbevorderend

Deze hoogwaardige loco-regionale anesthesie die samen met onze collega’s op de anesthesieafdeling is ontwikkeld, in combinatie met de EDA-procedure, zorgt voor een maximale pijnverlichting met een minimaal verdovingsrisico en een snel herstel.

SPORTS UNIT

De Heuppraktijk heeft een unieke kinesitherapeutische begeleiding op uw maat

De Hip Coach bekijkt met de patiënt of een gepersonaliseerd oefenprogramma uw heupprobleem zonder een ingreep kan oplossen. De Hip Coach begeleidt u en uw behandelend kinesitherapeut tijdens uw gepersonaliseerd revalidatietraject. Zo bereiken we het maximale resultaat voor uw heupprobleem.

YAHU

De Young Adult Hip Unit helpt jongvolwassenen met een heupprobleem verder

De Young Adult Hip Unit wil Jongvolwassenen met heupproblemen zoals heupdysplasie zo snel mogelijk terug laten deelnemen aan het normale dagelijkse leven. Onder begeleiding van de Hip Coach is zelfs sporthervatting een bereikbare optie.

Nederlands
English Français Nederlands